perjantai 11. syyskuuta 2015

Usein kysytyt kysymykset

Missä asut? Asun Silicon Valleyssä Pohjois-Kaliforniassa.

Minkä takia muutit californiaan? Muutin Kaliforniaan, koska mun isin sai töitä täältä.

Minkä ikäinen olet? Täytin kesällä 18 eli olen 1997 vuonna syntynyt. Joitakin se ihmetyttää, mutta en ymmärrä miltä mun ikäsen pitäis näyttää :D tai niinku en ala laittaa enemmän meikkiä, koska sillon näytän vanhemmalta. Sitten kun mä oon 40 niin arvostan sitä et oon aina näyttäny nuoremmalta lol!

Miksi muutitte jenkkeihin ja asutko sielä sun perheen kanssa? Ootko saanut sieltä paljon kavereita ja voisitko tehä jonkun niistä kanssa videon? Me asutaan täällä koko perhe. Oon saanu täältä aika paljon kavereitaa ja ehkä tulevaisuudessa te näätte jotain niistä videollakin ;)

Haluisitko asuu mielummin californiassa vai suomessa? Kerro 3 hyvää ja huonoa puolta siellä asumisesta? Tällä hetkellä haluasin mielummin asua täällä enkä suomessa, koska oon asunut täällä noin 8 kuukautta ja musta se on liian vähän. Hyviä puolia täällä on se, että on paljon enemmän mahdollisuuksia, erilaisia kulttuureja ja ofc drive thru Starbucks. Huonoja puolia on läksyt niitä tulee ihan liikaa, paineet ja oon kaukana mun sukulaisista.

Milloin Aijot muuttaa takaisin Suomeen /aijotko muuttaa Suomeen ? Mä en tiiä miten vastata  tähän kysymykseen, koska en oikeesti tiedä. Tällä hetkellä tiedän, että olen hakemassa jatko-opiskelemaan tänne, vaikka perhe olisi lähtemässä Suomeen.

Käykö siellä ihan normaalia koulua? Käyn täällä ihan "normaalia koulu" ja miksi noi "", koska asun Silicon Valleyssä, joka on tällänen teknologian kupla maailma eli mä oon akateemisesti haastavassa ja stressaavassa koulussa. Ei oikeestaan missään mualla Amerikassa koulun käynti ole tälläistä. On yksityisiä kouluja tietenkin, mutta täällä julkiset koulut on yksiä Amerikan huippuja. Jos sua kiinnostaa enemmän voit lukea artikkelin suomalaisista, jotka asuu täällä ja kertoo niiden koulu kokemuksesta. Klikkaa tästä! (En itse ole kyseisessä high schooliss, mistä artikelissa puhutaan.)

Onko Jenkeissä koulu vaikeampaa kuin Suomessa? Oliko haastavaa alkaa opiskella englanniksi? Koulu on vaikempaa niin ku äskön sanoin, mutta se on myös toisaalta tosi kivaa, että saa vapaasti olla niin hyvä koulussa, kun haluaa ja sosiaalinen elämä koulussa on todella erilaista! Englanniksi opiskelu on joskus haastavaa ja alussa oli, mutta aika nopeasti pääsi sen vaikea ajan yli siinä meni noin 3-4kk. Nyt musta tuntuu, että jos mun pitäis alkaa opiskella suomeksi taas niin se olisi puolestaan haaste...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti