maanantai 4. elokuuta 2014

AMERICAA!

Mooi! Oon tässä ollut vähän hilajnen blogin puolella siitä pahoittelut! Tänään sitten vihdoinkin laitan sieltä amerikasta kuvia ja kerron vähän meiän matkasta. Mua harmittaa ja ärsyttää ku en oo ehtiny olla aktiivinen täällä blogissa tänä kesänä, koska oon koko ajan ollu jossain leiriellä yms...
           Eli yleiskuvaus meiän matkasta: Oltiin siellä noin kaks ja puol viikkoa ja käytiin kolmessa paikassa new york city, san francisco ja san diego. Noi oli siis paikat mihin lennettiin ja tietenkin käytiin siinä sen kaupungin ympärillä toisissa kaupungeissa ja nähtävyyksissä. Multa pyydeltiin sytä ostosten esittelyä niin en varmaan pysty sellastqa tekemään, koska ne kaikki tavarat on jo niin sekasin enkä enää muista mitä mä sieltä ostin :D. 

New York City
Ekana lennettiin 8h New York Cityn ja tää oli varmaan mun lempi kohde koko matkasta! NYC oli mun mielestä paras sen takia, koska ei tarvittu autoo päästiin metrolla ja junalla kaikkialle. Meillä oli yksiö Grand Centralin lähellä siitä käveli oikeesti 5 minuuttia. Käytiin kaikki perus nähtävyydet time square, empire state building, brodway show, central park... Mun yks kaikkien aikojen lemppari ohjelmista on Gossip Girl ja tuolla olin koko ajan et tää paikka oli GG:ssä :D! New York oli tosi erilainen ihmiset oli tosi erilaisia, ku kaliforniassa. Me käytiin myös sellasessa perus amerikkalaisessa pikku kaupungissa, missä mun serkut asuu. Jos mietit mihin mennä shoppailemaan nykissä niin älä mene siellä, vaan linja-autoasemalta lähtee bussi, joka menee suoraan jersey gardensiin, joka on siis iso outlet kauppakeskus. Jerseyn kannattaa mennä sen takia ostoksille, koska siellä on pienempi veroprosentti.

San Francisco


San francisco oli tosi hauskan näkönen kaupunki ja oltiin siellä myös toi 4th of july, joka oli aika hieno nähdä tai sillei, mutta väkeä oli ihan hirveesti ihan joka paikassa! SF oli tosi kylmä ja siellä piti laittaa päälle pitkät housut ja tuulitakki. Heti, kun meni ulos kaupungista oli tosi lämmin ja ei tuulenut. Oltiin ulos kaupungista mun pikkuserkkujen kanssa ja käytiin huvipuistossa, joka oli ihan mahtava! Oon aika hurjapää sillein, että tykkään niin paljon huvipuistoista ja kaikesta vähän mikä saa mut pelkäämään:D Sen takii varmaan laskettelen ja rullailen... Käytiin nähtävyyksissä aika paljon ja ajettii kolmen tunnin päähän big suriin ja se kannatti! Kaikki noi hienoimmat maisemakuvat on sieltä. Kaikki maisemat oli niin mahtavia ja tykkäsin niin paljon tosta rantamaisemasta siellä. Söin myös ekaa kertaa 4th of julyina in-n-out burgerissa ja se on yks asia mitä jään kaipaan ihan liikaa!

San Diego
Vimesenä kohteena meillä oli san diego ja se on sellanen beach kaupunki, jossa on paljon surffareita. Me käytiin vihdoinki uimassa meressä ja myös meiän hotellilla oli uima-allas. Tietysti minä, joka en oo ikinä palanu missään niin aattelin, että en mä nytkään palais enhä mä espanjassakaa tai missää etelässä oo ikinä, mutta toisin kävi ekana päivänä menin hakemaan kivaa rusketusta hotellin uima-altalle niin mun vatsa palo ja siitä tuli ihan punanen :DD. Siinä meni mun beachi jillailut uusiks, koska en halunnu palaa enää yhtää enempää... Mun pikku pikku serkut oli samaan aikaan amerikassa, kun me niin nähtiin, sitten san diegon keskustassa ja chillailtiin ja ei päästy syömään cheescake factoryn, koska se oli niin täynnä niinku aina :D.

Jos sulla on jotain kysymyksiä niin jätä ne tohon alas niin vastaan mielelläni :)

Emppu

15 kommenttia:

  1. Oot kuuma ku grilli ;)

    VastaaPoista
  2. Tää kysymys ei liity mitenkään tähä postaukseen mutta kuinka kauan oot harrastanu tanssia? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tanssia oon harrastanu 9 vuotiaasta lähtien ;) (oon nyt 17)

      Poista
  3. Voitko tehä jonkun postauksen lontoosta yleisesti ja jotain missä olis vinkkejä sinne matkaaville kun siellä olet kerrab käynyt?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin tehdä mut siitä on vrm viis vuotta ku olin siellä :D

      Poista
  4. amazing photos ♥
    your whole blog is beautiful.

    VastaaPoista
  5. Iida on niin edustava tossa kuvassa kun sen käsi on naaman edessä. :3 Mut joo, en ois ikinä uskonu löytäväni sun blogia Google-haun avulla, kun en tienny yhtään sun blogin nimestä jne... :D

    VastaaPoista
  6. Ku sä käytät tota Rimmelin Stay Matte puuteria ni meneekö sulla se aina rikki sitten ku se on enemmän loppumaisillaan? Koska mulla aina se murenee eikä siitä enää saa mitään.. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mul se ei ikinä oo menny rikki se puuteri, mutta tietenki riippuu siitä et kuljettaaks sitä paljon mukana.

      Poista
    2. Levitätkö sä sitä siveltimellä vai sillä vipalla?

      Poista
  7. Muutaks vai amerikkaan???

    VastaaPoista
  8. En ennen tota sun 20 faktaa minusta videota tienny et oot 17, luulin et oot joku 13-15 v :o

    VastaaPoista
  9. Minkä ikänen oot? :)

    VastaaPoista